HTML

Bozótharc

Korrupcióról, környezetvédelemről, és más közügyekről...

Friss topikok

Linkblog

CEU: Egy Fidesz-szavazó, 7 gyermekes kutatónő elkeseredett levele

2017.04.05. 11:05 bozotharcos

"Világ életemben FIDESZ szavazó voltam, kormánytisztelő polgárokként férjemmel keresztény-nemzeti értékrendek alapján neveljük 7 gyermekünk, egyházi iskolába járatjuk őket. Egy beteljesült álom – ezt gondolhatja mindenki, és jogosan. Egészen 2017 április 4-ig. Amikor ezt az álmot szembeköpték, durván széttörték. Egyszeriben egy „törvényszegő, külföldi érdekeket képviselő és Magyarország belügyeibe beleavatkozó” intézet része lettem, és a 20 év alatt sok munkával, verejtékkel és virrasztással felépített erős alapokat egyik napról a másikra kihúzták a lábam alól."- fogalmaz a CEU ellehetetlenítése kapcsán közzétett Facebook-bejegyzésében Ürge-Vorsatz Diana, a CEU környezetvédelmi tanszékének professzora. 2002 óta részt vesz az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének (IPCC) munkájában; az IPCC tevékenységét 2007-ben Nobel-békedíjjal ismerték el.

A kutató, aki 2007-től a budapesti Közép-európai Egyetem éghajlati és fenntartható energiapolitikai kutatóközpontjának vezetője budapesti Radnóti Gimnáziumban érettségizett, majd az Eötvös Loránd Tudományegyetemen fizikusi diplomát szerzett asztrofizika szakon. 1996-ban a kaliforniai egyetemen környezettudományból doktorált. 2008-ban a tudományos munkásságáért a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje kitüntetést kapta. Ürge -Vorsatz Diana az alábbi bejegyzésben foglalta össze, hogyan érintette a rengeteg magyar és külföldi tudós munkáját segítő, s Magyarország hírnevét az itt végzett diákokon keresztül a világ minden tájára eljuttató egyetem tönkretétele. (Fotó: Tamara Steger, Facebook)

ceutuntetes4apr2017.jpg

"Volt egy álmom.

A világ vezető egyetemein tanultam és szereztem doktori fokozatot, intézeteiben gyakorlatot. Jó állásom volt Kaliforniában, a férjemnek kecsegető gazdasági lehetőségeket ígérő állásával könnyű életünk lehetett volna.

De nekünk volt egy álmunk – hogy ami tapasztalatot, tudást külföldön megszereztünk, itthon szerettük volna kamatoztatni. Szerettünk volna hozzájárulni, hogy a hazánk akkor még fiatal demokráciájában úgy folyjanak a változások, hogy azok az országot gazdaságilag, társadalmilag, egészségileg és környezetileg minél előbbre vigyék, hogy egy minél élhetőbb, dinamikusabb és boldogabb Magyarországot teremtsünk.

Doktorim még nem is fejeztem be, mikor megkaptam álmaim nagy lehetőségét: a Közép-Európai Egyetem hívott haza egy professzori állásra, ami pontosan arra alapult, hogy ilyen álmokat valósítsunk meg.

A férjem mellettem állt, nehezen bár, de feladta az állását és a többszázezer dollárt érő részvényopcióit. 1998-ban, szívem alatt az első gyermekünket hordozva, hazaköltöztünk, hogy itthon rakjunk fészket – csupa reménnyel és várakozással.

Ugyan az elmúlt 20 év jó részét GYES-en töltöttem otthon 7 gyermekem nevelésével, a CEU támogatásával nagyon sokat sikerült elérni ezekből az álmokból, célokból, főleg éjszakánként dolgozva. Több generáció környezeti szakembert segítettem képezni, akik ma már miniszterek, ENSZ főtárgyalók, vezető kutatók világszerte, sokan tovább segítenek Kelet-Európa fejlődésében. EUs törvények születtek, amikben a kutatómunkásságom eredményei fontos új utakat mutattak. A magyar kormány jelöltjeként egy fontos ENSZ szervezetben, a Kormányközi Klímavédelmi Testületben, 14 év önkéntes vezetői szakértő munka után, a mérsékléssel foglalkozó munkacsoport alelnökének választottak. Itt képviselem Magyarországot és az egész Kelet-Európai régiót. A tárgyalásokon rendszeresen találkozom delegációvezetőkkel a világ legkülönbözőbb országaiból, akik a tanszékünk diákjai voltak. Több magyar díjat kaptam, többek között a Magyar Köztársaság Középkeresztjével tüntettek ki. A média sokat keres és segítek így az átlag magyar állampolgárnak is megérteni az éghajlatváltozás kihívásait és megoldási lehetőségeit. Elismert tagjai lettünk a magyar társadalomnak.

Világ életemben FIDESZ szavazó voltam, kormánytisztelő polgárokként férjemmel keresztény-nemzeti értékrendek alapján neveljük 7 gyermekünk, egyházi iskolába járatjuk őket.
Egy beteljesült álom – ezt gondolhatja mindenki, és jogosan.
Egészen 2017 április 4-ig.

Amikor ezt az álmot szembeköpték, durván széttörték. Egyszeriben egy „törvényszegő, külföldi érdekeket képviselő és Magyarország belügyeibe beleavatkozó” intézet része lettem, és a 20 év alatt sok munkával, verejtékkel és virrasztással felépített erős alapokat egyik napról a másikra kihúzták a lábam alól. Az intézet, amit sikerült ennyi idő alatt a világ egyik legkívánatosabb, elit oktatási intézményévé tennünk, ahova sokan sokezer dollárt fizetnek évente, hogy oda járhassanak – pár perc alatt egy bizonytalan, kiszámíthatatlan hellyé vált, ahova akár diák, akár professzor, alaposan meg fogja gondolni, merje-e reszkírozni, hogy ide jöjjön-e, a pénzét itt kockáztassa-e.
De talán a legeslegrosszabb azt volt látni, ahogy kollegák, barátok, család csak nagyon mérsékelten álltak mellénk. "Hát a törvényt azt be kell tartani!" - felkiáltással elmarasztaló pillantások jöttek a régi elismerések helyett. Vagy csak „ne haragudj, nem merek, mert esetleg feketelistára kerülök”.

A CEU legfontosabb értékei közé tartoztak mindig a jogállamiság, a demokrácia, a környezeti és társadalmi felelősség. Az egyetem mindig jó kapcsolatot igyekezett tartani az aktuális kormánnyal, tudatos törvényszegés teljesen elképzelhetetlen. Soha senki nem szólt bele, mit kutatunk, mit oktatunk, milyen értékeket képviselünk.
Ha esetleg törvényszegés is lett volna, amit nehezen hiszek – miért nem lehet ezt bilaterális dialógussal, közösem megoldani?

A mai nap 40 év munkája és álma omlott össze bennem.
Ma úgy érzem, nem érdemel meg ez az ország, sem engem, sem a sok többi, az ország fejlődése érdekében a tehetségét, szorgalmát, verejtékét a nehézségek ellenére itthon szolgálatba állító kiemelkedő, becsületes szakembert, orvost, tanárt, üzletembert.

Köszönöm azoknak a támogatását, akik fel mertek szólalni, el mertek menni, meg merték osztani. Sok közülük kormánytisztelő, keresztény polgár, aki először fejezte ki, hogy – ezt nem kellett volna."

 

417 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bozotharc.blog.hu/api/trackback/id/tr7212402885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.04.06. 11:12:40

@Legeslegalja: "És hogyan lehet értelmes ember ennyi elkúrás után ballib szavazó ?"

Részleteznéd? Különben azt gondolná mindenki, hogy hazudsz. Aki hazudik, az lop (mint a fideszes tolvajok). Nos?

Fekete Pestis 2017.04.06. 11:29:48

Diana,

sok sikert kívánok. Ha adhatok ey tanacsot próbálj meg külföldre menni, ott állampolgárságot szerezni ( gyerekeidnek is ) és csak nyugdíjas korodba hazajönni. M.o szerinte nem való neked: a teljesítményt csak nyomokban becsülik meg, a "népesség" attitüdjét a hozzászólások ( modulo Dani Tamás) nagyon jól leírják.
Még azt is meg tudom érteni, hogy idáig a Fideszre szavaztál: ugye, valakire csak kell, és a baloldal ( emeszpéstül, gyurcsányistól, stb) még ennél is rosszabb. Volt. Idáig. Most kb mind a kettö tök ugyanolyan.

@ a többi hozzászóló. (modulo Dani Tamás) Egyszerüen szánalmas, amiket beírtok.
=> hibáztatás
=> kötözködés ( pl. Pipás)
=> ballibázás
=> stb.
Konstruktív ez? Nem. Azt nem értem, mi váltja ezt ki. Az, hogy idáig a Fideszre szavazott (= fasiszta, csuhás, stb)? az, hogy kutató (= nem dolgozik, munkakerülö?) ? Az, hogy az CEU-nál dolgozik ( =balliba, sorosbérenc, úgykellneki). Az, hogy nem illik bele a silókba (= fideszes létére a CEU-nal).
Az empátiának, a relativizálásnak, a konstruktivitásnak a nyomát sem látni bennetek. Fúj.

@ Pipás. Te meg szégyellheted magad, mert te nem vagy olyan egybites, mit a többi itt. Te szintén kutató vagy, méghozzá termtud/ICT területen. A te kognitív és intellektuális készségeidet alkalmasnak tartom arra, hogy árnyalt problémákat elemezzél, értelmezzél és elfogulatlanul véleményt alkossál.
Ezzel szemben már napok óta a CEU-t ekézed. Te, aki szintén egyetemi múlttal rendelkezel és szintén kutató vagy/voltál.

A CEU nyilván nem egy MIT vagy Oxford, de az eröforrás felhasznás hatékonysága igen jó. A matektanszék p.l. szinvonalas ( a publikációkból és az elöadókból itélve). De nyilán ezt te is látod, és mégis ...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.04.06. 11:29:52

@Legeslegalja: Itt van a gond, ennél a ballib szónál. Hatalmas téveszme, hogy aki nem bírja a Fideszt, az ballib. Én pl. baloldali konzervatív vagyok.
Magyarországon két liberális párt volt, az SZDSZ és a Fidesz, de egyiket sem bírtam a bolsevik módszerei miatt. Azóta a Szadesz megszűnt, a Fityisz pedig átalakult elvtelen tolvajok bandájává.
Én amúgy a Jobbik kivételével bármelyik ellenzéki pártra hajlandó vagyok szavazni, ha azzal csökkenthetem Mao Csútung újabb 2/3-ának a bekövetkeztét. :)

Fekete Pestis 2017.04.06. 11:36:49

@Frady Endre:
"ui.: Hogyan lehet egy értelmes ember ennyi ciklus után még mindig fidesz szavazó?!?!?!?!?!?!?!?!"

p.l. úgy hogy szavazni csak kell, és a baloldal teljesen elfogadhatatlan azok után, amit idáig müvelt. A jobboldal is tökugyanolyan, de lehetnek részletkérdések ( szigetek a szarnak és a fosnak a két büzlö óceánjában) [ p.l. az SzJA kérdése], ami a két büzlö pocsolyát ( a bal és a jobboldal ) egymástól mégis valamennyire megkülönbözteti.

Emberanyagban mindkét oldal tökugyanolyan és egyforma: idióták, lunatikusok, "nagyformátumú, karizmatikus, víziókkal rendelkezö politikusok", csaló gazemberek mindkét helyen. Az emberiség selejtjei, a magyar puszta szelekciója.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.04.06. 11:37:15

@Frady Endre:

Ez fog dönteni.

Hogy hány ember szerint szarabbak a ballib elkúrók mint a Fidesz.

Egyenlőre úgy néz ki, hogy Gyurcsány és az MSZP van szopóágon, és tiszta szívből remélem hogy így is marad, mert a Fidesz annak ellenére hogy sok tekintetben szar, ezektől ezerszer jobb.

Gabor Jeges 2017.04.06. 11:37:18

@Fideszdroid 2.0: Jó kis plakát. A Fideszhez most már tényleg illik a "csak"

Gabor Jeges 2017.04.06. 11:44:51

@brugge: "aki baloldali, annak kötelező az ember okozta klímaváltozás hívőjének lennie"
...és aki jobboldali, annak kötelező tagadni az ember okozta klímaváltozást?

na4 2017.04.06. 12:14:34

A hölgy egész életében mások pénzén elősködött, soha nem dolgozott a versenyszférában, soha semmilyen export- és piacképes értéket nem állított elő csak adminisztrált: ilyen jelentés, olyan papirok, ilyen bizottság, olyan bizottság, ilyen konferencia, olyan konferencia, stb. 40 év papírgyártás, tintanyalás felsőfokon. Szörnyű.

Hizdahr zo Loraq 2017.04.06. 12:15:14

"Amikor értem jöttek, már nem volt, aki szóljon."

blacklord 2017.04.06. 12:17:58

@pamut: nekem is abszolút ez jutott eszembe

kissiú 2017.04.06. 12:26:53

@fordulo_bogyo: Ha egy kicsit is utánanéztél volna, tudnád, hogy a legjobb helyek már védés előtt lecsapnak a legjobb doktoranduszokra. Pontosan úgy, ahogy szakvizsga előtt álló orvosokat is felvesznek szakorvosi állásra.

BRAAJEN 2017.04.06. 12:30:34

a "kereszt" annyit ér, mint aki adja...

BRAAJEN 2017.04.06. 12:32:13

@Legeslegalja:
te a helyeden vagy...
és orbán szétfog szop@tni...
oszt, jónapot!

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.04.06. 12:40:05

@BRAAJEN:

Ez a bérrettegés már nagyon unalmas..

Iagzán kitalálhattatok volna valami mást már rendszerváltás óta.. :DDD

Myrath 2017.04.06. 12:43:10

@pamut: Nem szólok hozzá mert már leírtad amit akartam. Like!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2017.04.06. 12:46:58

@pamut: agree. a korábbi hozzászólásaiddal is a témában. megspóroltál nekem egy posztot, pont ezt írtam volna. félek viszont, hogy a hölgy sose fogja majd fel.

Myrath 2017.04.06. 12:47:41

Kedves Dia,

szerintem szavazz a fideszre 2018-ban is, akkor a 7 gyerkőcnek sem lesz jövője. Mindent szétvertek, az persze nem zavart, az miért zavar, hogy a Te munkásságodnak annyi? Ugyan olyan statisztikai adat vagy, mint a trafikos, a tanár, a doki....stb.

2017.04.06. 12:50:39

@Legeslegalja: Figyelj csak, agyagkancsó! Fentebb kérdeztem valamit, nem tudsz olvasni, fidesz troll?

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.04.06. 12:52:58

Nekem pedig most... ó irgalom atyja ne hagyj el! - kételyeim támadtak a CEU-val kapcsolatban. Nem a CEU-üggyel kapcsolatban támadtak kételyeim, tévedés nagyon ne essék, a CEU ügy olyan világos, mint egy atomvillanás: az egy pszichopata elmetebeg bűnöző kisded játéka. Megteszi, mert megteheti. Hanem a CEU sokat emlegetett színvonalával kapcsolatban támadt egy igen erős kételyem - amit attól tartok, már semmi nem fog eloszlatni. Tesség mondanii, az hogyan lehet, hogy egy állítólag színvonalas egyetemen egy ilyen szellemi toprongy professzor lehet? Idézem az "ultima ratio"-ként felfogható szövegét: "Világ életemben FIDESZ szavazó voltam, kormánytisztelő polgárokként férjemmel keresztény-nemzeti értékrendek alapján neveljük 7 gyermekünk, egyházi iskolába járatjuk őket." Akinek a fidesz-bűnszervezet 4+7 éve után még annyi esze van, hogy rájuk szavaz, gyakorlatilag végig kitart mellettük, az gyengeelméjű - vagy persze NER-társutas, haszonélvező tolvaj gazember. Aki pedig emelett csak akkor jön rá arra hogy itt nem stimmel valami (de akkor sem mondja ki, a világért sem, hogy ezt a kedvenc bűnbandája csinálta) amikor már a saját bőrére megy a játék, az egy csúszómászó.

2017.04.06. 12:58:08

A hölgy gyorsan meggondolta magát, eltűnt a posztja a faszbukról. Miután egy szóval sem említette, hogy kik azok a gazemberek, akik leköpték az álmait (biztos, ami ziher), ez csak egy kemény jelzés volt a fiúknak. Az este már biztosan felhívta valaki, hogy intézik a problémát. Jövő héten államtitkár helyettesi poszton fog csendben maradni. A hit ereje csodákra képes.

Gabor Jeges 2017.04.06. 13:00:27

@Tom66: Úgy látszik, még nem hallottál róla, pedig évek óta nyilatkozik, csak eddig jobboldali sajtóban, rádióban, tévében, újságokban voltak írásai, riportok vele. Szép teljesítmény tőle, ha 10 éven át, magát jobbosnak álcázva vezette fel ezt a mostani álcsalódást...

Pipas 2017.04.06. 13:17:38

@kissiú: "Ha egy kicsit is utánanéztél volna, tudnád, hogy a legjobb helyek már védés előtt lecsapnak a legjobb doktoranduszokra. Pontosan úgy, ahogy szakvizsga előtt álló orvosokat is felvesznek szakorvosi állásra. "

Magyarországon úgy szokott lenni, hogy úgy huszonévesen doktorálnak az emberek, aztán úgy ötvenévesen lesznek professzorok. Vannak persze különbségek, vannak, akik kicsit korábban, merthogy mondjuk tehetségesek és szorgalmasak, de az, hogy phd hallgatók közt keresgélnek professzorokat az nonszensz. Az egyetemi oktatók 90-95%-a soha nem lesz professzor.

"Ha egy kicsit utánanéztél volna". :D

Gabor Jeges 2017.04.06. 13:23:16

@flugi_: Sajnos komolyan írják. 300-ból talán ha 1-2 az ironikus.

Gérard Duchemin 2017.04.06. 13:26:07

@apanna: "Orbán a patás ördög, Soros a világbéke..... "

Igazad van, árnyaltan kell látni a dolgokat. Orbán nem a patás ember, hanem szociopata elmebeteg, Soros sem a világbéke, hanem csak normális ember.

Gérard Duchemin 2017.04.06. 13:27:54

@ipartelep: "vagy persze NER-társutas, haszonélvező tolvaj gazember. "

A tolvaj nem helyes szó, a gyilkos igen. A tolvaj az, aki lop, a gyilkos az, aki öl. A fidesz fő bűne nem a lopás, hanem a nemzet tagjainak a tényleges, fizikai megölése.

Gérard Duchemin 2017.04.06. 13:29:39

@Legeslegalja: "a Fidesz annak ellenére hogy sok tekintetben szar, ezektől ezerszer jobb. "

A fidesz és az mszp közül csak a fidesz a gyilkos, a másik nem. És mindkettő tolvaj, de a fidesz jobban. Melyik a szarab, legeslegalja ember?

Gérard Duchemin 2017.04.06. 13:36:38

@Tiszteletem Brüsszelet:
"A libsiknek annyi, miénk, fideszeseké az ország és az is
marad most már."

A zsidóknak annyi, miénk, hitleristáké az ország és az is
marad most már.

Ebbe bukott bele hitler, ebbe fog belebukni orbán. Azt követően egy életen át fogod visszasírni a hitleredet.

Tompahawk · https://rohadtkunyho.blog.hu 2017.04.06. 13:37:25

Én azt gondolom, ez egy fehérkalapos troll munkája. Nem rossz, nem rossz, de a 7 keresztény szellemben nevelt gyermekkel márt túllőtt a célon. Keresztény iskolába járatás egy doktorit még meg nem szerző professzortól. Van még mit csiszolgatni, de a fővonal tetszik.

Ez meg csak úgy eszembe jutott, valószínűleg a régi sorosista mondókáskönyveket el fogjákjégetni hamarosan, úgyhogy megpróbálom megjegyezni:

Egyszer volt egy nagy csoda,
Neve: birka-iskola.
Ki nem szólt, csak bégetett,
Az kapott dicséretet.

Ki oda se ballagott,
Még jutalmat is kapott,
Így hát egy se ment oda,
Meg is szűnt a iskola.

Zacskóstej 2017.04.06. 13:47:07

Szóval asztrofizikából diplomázott és közben keresztény is? Whaaaat? :D:D:D:D

S 4. napon megteremté az úr....ja nem..ősrobbanás..nem..izé...mindegy. Ikszelek gyorsan egyet ide a fideszre. viktor!viktor!viktor!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.04.06. 13:58:46

@Legeslegalja: Ezért kell a Momentum, aki se nem ballib, se nem fidesz! Rájuk nyugodt szívvel szavazhat az is, aki eddig nem tudott senkire nyugodt szívvel szavazni.
Ők végre elzavarhatnák Orbánt, Gyurcsányt és Vonát egyaránt!
Hajrá Momentum! :)))

Pipas 2017.04.06. 13:59:45

Szerencsétlen vérliberális agyonajnározott "klímakutató" "professzorasszony" írt egy sírós hangú propagandalevelet a fidesz ellen. Gondolta a ballibek majd a vállára veszik és körülhordozzák és majd amikor legközelebb beszél a Soros Gyuri bácsival megemlíti. Az is lehet, hogy kap érte valami dícséretet, esetleg még posztot is. Valami bizottság elnöke vagy ilyesmi...

Erre a ballib rajongók nekiugrottak és ocsmányul elküldték az tetves anyjába, hogy a fal adta a másikat. Most otthon hüppög meg csuklik a sírástól, merthogy ő azt hitte a liberalizmus magyarországon is azt jelenti, hogy szandálban járunk meg leszopjuk egymást szívességből. :D

Nem baj, a "professzorasszony" ma többet tanult a liberalizmusról mint előtte összesen és valljuk be szüksége is volt rá. :D

Lászlóné Kun 2017.04.06. 14:00:28

De hát nem szűnik meg az egyetem, és nem szűnik meg egyik kara sem! A diákok és az oktatók semmit nem fognak érezni, ha életbe lép a törvény. Csak annyi lesz a változás, hogyha a meglévő szabálytalanságokat megszüntetik, törvényesen működik tovább az egyetem.
Most is folyik az oktatás, és szeptembertől tovább folytatódik a régi mederben.

Mi fog változni ?

Többet kell fizetniük a diákoknak ? ---------------- NEM!
Többet kell tanulni a diákoknak ? ----------------- NEM!
Többet kell részt venni az előadásokon ? ----------- NEM!
Kevesebb lesz az egyetemi oktatók fizetése ? ------- NEM!

Miért lenne ellehetetlenítve az egyetem ? :)

Lászlóné Kun 2017.04.06. 14:09:57

@Frady Endre:
Szóval egy teljesen tapasztalatlan fiatalokból álló társaság alkossa a kormányt? Az ország nem kísérleti telep !

A tapasztalatlanságuknak az lenne a vége, hogy megint az IMF
diktálná a gazdasági lépéseket, mert holtbiztos, hogy IMF-hitelt vennének fel. A momentumosok liberálisok, és ha nem is ők adnák a pénzügyi-gazdasági minisztert, liberális közgazdasági szakembert bíznának meg a feladattal. Márpedig azok feltétlen hívei az IMF-nek.
Na, de olyan veszély nem fenyeget, hogy azok a nyikhajok kormányzati pozícióba kerüljenek, mert annak is örülhetnek, ha egyáltalán elérik a parlamenti küszöböt. :)

Nagyorrú Barbi 2017.04.06. 14:19:05

Meg köll a szívnek szakadni...Ne tessék elkeseredni, az egyetemen kívül is van élet. El lehet menni pl. bolti eladónak.

2017.04.06. 14:19:33

@Lászlóné Kun: "Csak annyi lesz a változás, hogyha a meglévő szabálytalanságokat megszüntetik, törvényesen működik tovább az egyetem."

Milyen szabálytalanságok vannak CEU-n, Orbán-csicska, kifejtenéd?

"Szóval egy teljesen tapasztalatlan fiatalokból álló társaság alkossa a kormányt? Az ország nem kísérleti telep !"

Miért ne? Az ország nem Csáki szalmája, hogy csak úgy széthordja a tolvaj fideszes banda (már ami megmaradt). Szerinted jó, ha fideszes bűnözők lopják szét az ország és az emberek vagyonát?

fordulo_bogyo 2017.04.06. 14:21:52

@kissiú: "Ha egy kicsit is utánanéztél volna, tudnád, hogy a legjobb helyek már védés előtt lecsapnak a legjobb doktoranduszokra. "
Persze, lecsapnak rajuk, de nem professzornak, hanem posztdoknak veszik fel oket... Tudod, mi a kulonbseg?
Nyilvan nem.
Ha tudnad, nem irtal volna marhasagot.
Nezz utana.

ZX 2017.04.06. 14:44:41

Lászlóné Kun 0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2014.11.07. óta tag.

Felébresztették az alvó ügynököt? :D

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.04.06. 14:55:36

Szinte hihetetlen hogy a ballib agyhalottak mindent beszopnak amit Soros diktál.

Jelesül senki nem akar bezáratni egyetemet.

Arról van szó, hogy magyar egyetem magyar diplomát adhat.
Ha ad külföldit is, akkor arra államközi egyezmény szükségeltetik.

A másik irány hogy az ELTE meg a többi is adhasson Amrikai diplomát is.
De ezt megengednék az Amcsik az ELTE-nek, vagy csak kizárólag Soros csicskáinak engedik ?

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.04.06. 14:58:27

@Lászlóné Kun:

A ballib véleménydiktatúra nem a valós események miatt bérretteg soha !

Kitalálnak és hamisítanak híreket, elsősorban az index, 444, HVG és a többi Soros bérenc segedelmével.

Teljesen nyilvánvaló hogy senki nem akar bezárni semmit.

A ballib bérrettegőket ez nem fogja meghatni, mert bérért cserébe rettegnek.

Az más kérdés hogy sokan beszopták a marhaságaikat, de ők hamar kijózanodnak, mert előbb utóbb szembe jön a valóság, és látni fogják senki nem zár be semmit.

Zacskóstej 2017.04.06. 15:10:27

@Legeslegalja: Az megvan hogy a viktor lánya is pont egy ilyen egyetemre jár Svájcba? Azzal nyilván nincs gondja...csak ezzel.

Ferenc Báder 2017.04.06. 15:12:55

Kedves Diana!
Nem értem,miért csak április 4-én nyílt fel a szeme.
Sok-sok olyan dolog történt már korábban, sőt az 1998-2002 közti időszakban is, amiket józan, becsületes ember nem fogadhatott el. Talán ezek nem érintették Önt. Én már 2002 óta nem adom a nevem, az X-em senkinek, mert nem képviselnek

Ferenc Báder 2017.04.06. 15:15:29

Ja,és a fidesz nem az ország.Én ehhez sem adom a nevem.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.04.06. 15:22:45

@Lászlóné Kun: A Momentum annyiban különbözik az egykori Fidesztől, hogy utóbbiak a politikába belekóstolásuk előtt már megmérettették magukat az életben is. Dolgoztak, van fogalmuk arról, mit jelent termelni, pénzt keresni, nem csak nyikhaj koleszosként esnének be a parlamentbe, mint egykor a narancsuralmisták. :)
Amúgy nem lenne szükségük a hitelfelvételre, mert ha meg tudják állítani a Fidesz szakmányban lopását, akkor kiderül majd, hogy ebben az országban sokkal több mindenre van pénz, mint gondolnánk. ;)

kissiú 2017.04.06. 15:52:52

@fordulo_bogyo: @Pipas:
A "Professzor" és a professor nem ugyan azt jelenti. Utóbbi az amerikai rendszerben az egyetemi oktató (és igen, vannak harmincasok is). Való igaz, az emberek 99%-a előbb egy-két (sok) posztdoki helyet végigjár, mielőtt kap egy professorshipet. Legyetek nyugodtak, én is ezt az utat járom, de ezek szerint ti is. Na most szívre a kezeteket: ti nem fogadtátok volna el azonnal a professorship-et? Mert az az 1-2%, akiknek felajánlják, általában megteszi. Aki kivételt ismerek, az elhagyta az acedemia-t, átment a commercial világba.

élhetetlen 2017.04.06. 16:00:40

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: Szívózol, pedig úgy néz ki, nem is tudod, miről beszélsz. „A felvételi a CEUn egy angol nyelvi teszből áll, semmi másból. A jó egyetemi alapszakokra 10xes a túljelentkezés.”. A CEU-n nem alapképzés folyik, hanem diplomás emberek továbbképzése, akik az alapképzésre való feltétel teljesítésén régen túl vannak, és hozták a szintet, sőt, le is diplomáztak. És képzeld el, hogy anno az ELTE-re sem kellett felvételiznem matek szakra, mert a főiskolás matek szigorlatomat elfogadták felvételi helyett, mint teljesítményt. Hú, de sz@r hely az ELTE is, ugye?

fordulo_bogyo 2017.04.06. 16:11:57

@kissiú: Az USA egyik nagy allami egyetem dolgozom, ismerem az itteni rendszert.

"Professzor" és a professor kozott az a kulonbseg, hogy az egyik magyarul van, a masik meg angolul.

Diana bejegyzeseben "professzor"-t irt es magyarorszagi egyetemen, igy nem igazan ertem, mit is akartal mondani.

"a Közép-Európai Egyetem hívott haza egy professzori állásra"

Voznyák Pista2 2017.04.06. 16:18:49

"A kutató, aki 2007-től a budapesti Közép-európai Egyetem éghajlati és fenntartható energiapolitikai kutatóközpontjának vezetője budapesti Radnóti Gimnáziumban érettségizett, majd az Eötvös Loránd Tudományegyetemen fizikusi diplomát szerzett asztrofizika szakon. 1996-ban a kaliforniai egyetemen környezettudományból doktorált. 2008-ban a tudományos munkásságáért a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje kitüntetést kapta."

Ez nem egy tipikus Fideszes karrier ugyebár, főleg az utolsó szocialista kormány idején kapott elismerése tükrében.
Biztosnak tetszik benne lenni, hogy mindig a Fideszre szavazott ? És asztrofizikusként hithű keresztény ?

A sok pancser itt meg simán be is nyalta a dumát.
Ej ej,

Ez megint egy olyan kis poszt volt, mint amikkel már 2011-ben 12-ben lehetett találkozni, hogy "Elkötelezett fideszes voltam, de most kinyílott a szemem."
Ez olyan szappanoperás klisének tűnik nekem.

Voznyák Pista2 2017.04.06. 16:25:36

@Frady Endre:

"Dolgoztak, van fogalmuk arról, mit jelent termelni, pénzt keresni, nem csak nyikhaj koleszosként esnének be a parlamentbe, mint egykor a narancsuralmisták. :)"

Aztán hol dógoztak arany szívem ? Ilyen fiszem f.szom intézeteknél, meg asszem valami Európa parlamenti akárki mellett gyakornokként. Erre gondolsz ?

fordulo_bogyo 2017.04.06. 16:26:12

Ha mar a professzorsagrol beszelgetunk, raneztem Diana egyetemi bemutatkozo lapjara.

people.ceu.edu/diana_urge-vorsatz
Erdekes, es nem tamasztja ala azt amit irt a leveleben:

Full Professor, CEU, 2007 - present
Associate Professor, CEU, 2001 – 2007
????
Research Assistant, Energy Forecasting Group, Energy and Environment Division, Lawrence Berkeley National Laboratory (LBNL). Fall 1994 - 1996.
Research Assistant, Heat Islands Project , UCLA and LBNL. Winter and Spring, 1994.

1996 es 2001 kozott van egy ot eves lyuk...

A levele szerint 1998-ban koltoztek haza... akkor mar ket eve nem volt szakmai allasa... es csak harom evvel kesobb lett CEU professzor...
Hm...?

Azutan, ha mar beleneztem azt is olvasom, hogy Fullbright osztondijjal tanult Amerikaban.

Errol meg azt kell tudni, hogy
"A Fulbright ösztöndíjas exchange visitor (J-1) vízumot kap, amely előírja, hogy ösztöndíja befejeztével vissza kell térnie Magyarországra. Nem kaphat bevándorló vízumot, állandó tartózkodási engedélyt, munkavállalásra vagy szakmai gyakorlatra szóló engedélyt, nem lehet vegyes vállalat kihelyezett képviselője (H és L vízumok) addig, amíg visszatérése után legalább két évet Magyarországon nem töltött. Ez nem korlátozza az ösztöndíjast abban, hogy a vízummentességi program keretében (ESTA) vagy másfajta vízummal két éven belül ismét kiutazhasson az Egyesült Államokba vagy bármely más országba."

Sok sebbol verzik az a level...

élhetetlen 2017.04.06. 16:29:46

@flugi_: Csak egyetértek egy kicsit. Hívő katolikus család, (én nem gyakorlom a kapott vallásomat), dolgoznak reggeltől estig, (értsd, az egyik a vállalkozásában, a másik kötetlen munkaidőben, reggel kilenctől este 8-9-ig), nem érnek rá foglalkozni a dolgokkal, (én már igen, de amíg dolgoztam, ugyanúgy nem értem rá ilyenekkel foglalkozni), és, ha még a pap is azt mondja, akkor kész. Még régebben történt, vendég voltam náluk, és valami rosszat mondtam a FIDESZ-re, és a férj majdnem kivágott. Akkor megegyeztünk, hogy a régi barátságunk többet ér, akkor erről nem beszélünk. Azóta csak annyi változott, hogy, ha kicsúszik a számon valami, akkor már nem tiltakoznak olyan hevesen, de ennyi. Pedig a legrendesebb emberek a világon.

Voznyák Pista2 2017.04.06. 16:33:25

@fordulo_bogyo:

"Sok sebbol verzik az a level..."

Amúgy sem tűnik egy tipikus fideszes röppályának, pont a dátumok miatt.

Ez a tipikus "Fideszes voltam de most felnyílott a szemem" béna és feltehetően kitalált forgatókönyv.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.04.06. 16:35:15

@Voznyák Pista2: Miért, Lázár János hol dolgozott? A polgármester táskahordó samesza volt. Mao Csútung hol dolgozott? Soros ösztöndíjasként lopta a napot.
Ezek meg valódi munkahelyeken. :)

Az Ellenálló 2017.04.06. 16:38:09

Hát igen, ha már a mi megélhetésünk is kockán forog akkor már felemeljük a szavunkat, addig meg kussolunk. Nem tudok együttérezni a professzorasszonnyal, mert eddig nem érezte úgy, hogy bármi baj lenne az országgal, csak miután érintett lett. Ugyanakkor a CEU megmaradása mindannyiunk érdeke.

élhetetlen 2017.04.06. 16:49:08

@Pop40: Ne legyél ennyire optimista. Nem hülyék, csak tisztességtelenek (na, jó, vannak köztük hülyék is). Nem robbantanak, szeletelnek. A szétszórtan létező trafikosokat legfeljebb a kiszállítók tudták volna összefogni, (mert, ugye ők nem ránthatók össze az interneten), de nem tették, mert azt hitték, hogy csak egyszerűbb lesz a dolguk, kevesebb helyre kell kivinni ugyanannyi árut, és sz@rtak a trafikosokra. Aztán, mikor ők mentek a levesbe, már késő volt. A gyári munkás nem foglalkozik a CEU-val, vagy egy mérnök nem foglalkozik az ötszáz birkával legelő nélkül maradt juhásszal. Nekem van lakásom, kit érdekel a hajléktalan. Szerinted hány embernek tűnt fel, mikor valaki a parlamentben felszólalt (márpedig akkor illett volna utána néznie, hogy miről beszél), hogy minek a balneológus képzés, ha nincs is tengerünk? Így születnek a törvényeink, valakinek elsül az agya, odaadja a törvénytervezetet valakinek, egyéni indítvány, nem kell hatástanulmány, két nap alatt bármi átmegy, és nézhetünk.

ZX 2017.04.06. 16:52:31

@Legeslegalja: Ó, hát persze, hogy nem záratnak be egyetemeket. Csak épp úgy írják át a törvényt, hogy ne legyen lehetősége új évfolyamokat indítani.
Az is érdekes, hogy törvénysértésről beszélnek, majd ezek után módosítják a törvényt, ami alapján törvénysértő lesz a működés. Na hát elmentek ti a kommunista kurva anyátokba!

hdnctrl 2017.04.06. 17:05:05

Most sikerült felébredni? Végülis jobb későn, mint soha...

ZX 2017.04.06. 17:08:37

@élhetetlen:
Ugye ismerős?

"Als die Nazis die Kommunisten holten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Gewerkschafter holten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Gewerkschafter.
Als sie die Sozialisten einsperrten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Sozialist.
Als sie die Juden einsperrten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Jude.
Als sie mich holten,
gab es keinen mehr,
der protestieren konnte."

"Mikor a nácik elvitték a kommunistákat,
csendben maradtam,
hisz nem voltam kommunista.
Amikor a szakszervezeti tagokat vitték el,
csendben maradtam,
hisz nem voltam szakszervezeti tag.
Amikor a szocialistákat bezárták,
csendben maradtam,
hisz nem voltam szocialista.
Amikor a zsidókat bezárták,
csendben maradtam,
hisz nem voltam zsidó.
Amikorra engem vittek el,
nem maradt senki,
aki tiltakozhatott volna."

Martin Niemöller

Csabcsi 2017.04.06. 17:10:07

Te kereszteny x gyerekes minta ertelmisegi. Figyuszma neked ennyi ev kellett hogy atlass a szitan dikk.
Minden narancsosnak az kivanom es most figyelj, hogy legyen utjaba egy masik fideszesnek. Most te holnap meg majd egy masik. Ezek a jo partik ezt en is megnezem

élhetetlen 2017.04.06. 17:11:20

@ipartelep: Szigorú vagy, de igazságtalan. Mondjuk a nőt lekötötte a szakterülete, és még annyit érzékelt, hogy a Fidesz támogatja a családokat. Nem jutott el hozzá trafik ügy, föld ügy, letelepedési kötvény ügy, mert mással foglalkozott. Nekem is van szoftverfejlesztő ismerősöm, aki ugyanígy áll. Nem gyenge elméjű, nem NER-társutas, nem is csúszómászó, csak, ha belebotlik (piti ügy) egy cikkbe, vagy reggel a rádióban azt hallja, hogy Lázár nyilatkozik, hogy a nyugat szeméttel etet bennünket, és ezt a NÉBIH vizsgálat igazolta, akkor elhiszi, mert nincs ideje, energiája kikeresni a vizsgálat eredményét, és elemezni. És, mivel ő nem szokott hazudni, miért feltételezné, hogy Lázár hazudik. Súlyosabb probléma ez annál, hogy elég legyen egy embert lehülyézni.

bpbp78 2017.04.06. 17:17:43

Nah, látom többen is felidézték Martin Niemöller ikonikus sorait...nekem is rögtön ez jutott eszmbe az írást olvasva...

Hmmmm...hát igen...előbb utóbb mindenki sorra kerül...csak eddig nem neki fájt, hanem azoknak, akinek elvették a MANYUP pénzét, a trafikját, a földjét, az állását, a járandóságait...

Nekem az a furcsa, hogy ilyen tanult és világlátott ember tényleg nem érzékelte eddig, hogy valami nagyon nem stimmel???

élhetetlen 2017.04.06. 17:21:52

@Legeslegalja: Csak azt meséld el, hogy a többi Magyarországon létező egyetem miért nem próbálta meg elérni, hogy akár egy ilyen konstrukcióban, ők is kiadhassanak Amerikában érvényes diplomát is. Csak ezt el kellett volna érni valamelyik tagállamban, hogy befogadják a kiadott diplomájukat, a tegnapig érvényes törvények szerint. Az biztosan jobb lett volna, mert ez most a dögöljön meg a szomszéd tehene, pláne, ha jobban tejel, mint az enyém. Mondd meg, most mennyivel lesz jobb a miskolci egyetemnek, hogy a CEU-s papírt sem fogadják el az USA-ban, nem csak az övéket?

élhetetlen 2017.04.06. 17:37:42

@ZX: Igen, ismertem, ezt írtam, csak prózában, és a mai hétköznapokra vetítve, hátha úgy érthetőbb, annak is, aki nem tud asszociálni.

Bánki Tamás | DrLinkedin.hu · http://DrLinkedin.hu 2017.04.06. 18:29:26

Haaaat, hogy mondjam, ennyire butak az okos emberek. Csak az faj neki, ami neki faj. A tobbiek panasza elszallt a fule mellett.

Igazabol, o, ezt teljesen megerdemli. Vegre egy hu-de kereszteny hu-de fideszes is megkapta.

Eddig tetszett ez neki. Tapsolt es beallt moge. Eszre sem vette a trafikosokat, a kozmunkasokat, a Questorba bukokat, az apolonoket, a tanarokat, a rendoroket, talan meg a menekulteket sem vette eszre.

A fentiekert nem emelte fel szavat. De most, mert a labara leptek, ezert most jajistenkem van.

Igen, #IstandWithCEU, de nekem nem fuzodik hozza semmilyen erdekem, #IstandWithHungary, nem vagyok fideszes, pedig voltam, de mikor illiberalizalodott (1994), akkor kileptem.

UVD nem tette, most meg hangosan sir.
Elnezest, de ez gusztustalan es erkolcstelen. Szerintem!

Szerintem ez egy felhaborito cikk.

egysmás 2017.04.06. 19:32:07

@élhetetlen: pedig, az ilyen ember, hülye...
Azt se tudja merre áll arccal.

egysmás 2017.04.06. 19:33:59

@scuynat: nem ébredt fel.
Lattál önkritikát?
Annyit mond, hogx az ország nem érdemli meg őt, az általa választott kormány működése miatt.

cristav 2017.04.06. 19:45:42

Érdekes csavar az írásban, hogy úgy érzi a kormánytisztelő professzor asszony, hogy az ország nem érdemli meg őt és a sokakat másokat. Az ország még többet/többeket is érdemelne. A kormány és a kormányzó párt nem érdemli meg a vak lojalitást.

apanna 2017.04.06. 21:36:12

@Gérard Duchemin: Ha Gyurcsány lenne, akkor ő lenne a szemedben az állat, ha más akkor az. Nincs jelentősége, mert mindenki szar lenne. Soros a jó ember? egészségedre.......

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2017.04.06. 22:02:55

szunszimókusnak leesett, hogy most éppen az ő faszával verik a csalánt?
bakker, hogy kapott ez diplomát?

Egon Bondy 2017.04.06. 23:17:55

Szerintem értettem volna anélkül is, ha tudom, hogy hány gyermeke van a kutatónak, meg, hogy mi a neme, meg, hogy mindig a fideszre szavazott. Mert tudod, nekem ezzel nem kell büszkélkedni, mert hányok egy mindig fidesz szavazótól, aki meg mindig a fideszre szavazott, az nem olvassa ezt a szart.

Lászlóné Kun 2017.04.07. 01:22:02

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa:

Szétlopta a Fidesz-kormány az ország vagyonát? Hétezer milliárd forinttal nőtt a magyar állam vagyona
a 2010-es kormányváltás óta, melynek együttes értéke jelenleg meghaladja a 17 ezer milliárd forintot !

Tudják, mit? Ha ezek után a habzószájú ellenzék ugatása szerint még lopni is tudtak, akkor külön
gratulálok a kitűnő munkájukhoz.

Az MSZP-SZDSZ-kormányok idején az állami vagyon csökkent, mert eladtak mindent a külföldi
befektetőknek, többek között a stratégiai szempontból igen fontos közműveket.
A közüzemi díjakat rohamos tempóban évente emelték a külföldi közmű-tulajdonosok,
a gáz árát évente kétszer is - fűtési szezon kezdetén és végén, miután Lendvai Ildikó megesküdött,
hogy "NEM LESZ GÁZ-ÁR-E-ME-LÉS!" Így, lassan mondta, hogy mindenki megértse.
Ezért mondom mindig azt, hogy nem az a fontos, hogy mit ígér egy kormány, hanem az, hogy mit
valósít meg az ígéreteiből.
Az MSZP-SZDSZ-kormányoknak nem volt elég az a pénz, ami a közművek eladásából származott,
azon felül rengeteg külföldi bankhitelt vettek fel 2008-ig is, tehát nem csak a pénzügyi-gazdasági válság
miatt nőtt az államadósság. A 2008-as válság már egy eladósodott országot ért, államcsőd fenyegetett.

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/16142610_1920619344835949_2971847987800947315_n.jpg?oh=31e917774788d8ef6903665ea90b30ff&oe=5915FA16

Lászlóné Kun 2017.04.07. 01:39:47

@Frady Endre:

A momentumosok buták, mert annyit sem tudnak, mint egy egyszerű, iskolázatlan ember. Például annyit sem tudtak, hogy alkotmánymódosítás kell ahhoz, hogy ne lehessen egymásután miniszterelnök egy politikus, csak két cikluson keresztül. Márpedig nem teszik meg azt a szívességet a kormánypártok, hogy megszavazzák az alkotmány-módosítást a Momentum kedvéért. Nem bolondultak meg!
Persze, most már tudják ezek a zöldfülűek is, hogy miért nem lehet népszavazás ebben a kérdésben, mert felhomályosították őket. :)

Lászlóné Kun 2017.04.07. 02:09:33

@arizmendi:
Ha a te számítási módszered szerint osztanák el a parlamenti mandátumot, akkor az LMP nem jutott volna mandátumhoz, a Jobbikra 10 százalék, az MSZP-re 12 százaléknyi szavazat jutott volna 2014-ben a pártokra leadott szavazatok alapján. De ezen felül ott vannak még az egyéniben induló jelöltek is.

Nem a 8,5 millió szavazójogú állampolgárral kell számolni a voksok arányát, hanem csak annyival, amennyien részt vettek a szavazáson, és amennyien egy-egy pártra szavaztak.
Olyan ország nincs, ahol mindenki elmegy szavazni.

tiszapartibetyár 2017.04.07. 02:47:38

@Pipas: Most már látom, hogy te egy közönséges provokátor vagy.

Tudom ajánlani: www.youtube.com/watch?v=7eiogukIlyc

Sandor Szigeti 2017.04.07. 04:39:44

@Béla Hoffmann: Tökéletesen egyetértek, de a lista csak egy kivonat a párt és tagjainak dicső tetteiről. Nekem már a vízi erőmű lerombolásával kezdődik a sor, ami a mai napig évi közel ezer Milliárd Ft veszteséget okoz a nemzeti kasszának. Ezt tömködik ötvenféle külön adóval. Nem nagy mentség, hogy ebben nem voltak és most sincsenek egyedül.

kangal halak 2017.04.07. 07:37:59

Téged tényleg nem érdemelt meg ez az ország de szerencsére rajtad kivül vagyunk még néhányán akik nem csak most jöttek rá az igazságra
Károssy Csaba

Erdőkertesi 2017.04.07. 08:15:23

Na ennyit még elalvás előtt sem tudok elolvasni, viszont van véleményem a dologról. SOROS úrunk sok mindent elintézett. Azt hiszem elég volt. Nagyjából 2 méterrel a föld alatt volna a helye. De izibe.

Gabor Jeges 2017.04.07. 08:16:17

@Lászlóné Kun: A Fidesz által módosított választási törvény a normális arányokhoz képest igen jelentősen torzít. Ugyanis a választókerületi töredékszavazatokat a helyi nyertes javára írják, amely megnöveli a teljes párt listás előnyét. Vagyis, aki éppen hatalmon van és több helyi képviselője lesz, az pluszban sokkal több képviselőt vihet be listán a Parlamentbe. Így lehet 40%-os támogatottságból 2/3 (67%). Emiatt persze áttételesen azt eredményezi, hogy a valódi arány alatt jutnak be az ellenzékiek.

grundigg (törölt) 2017.04.07. 09:01:10

@Gabor Jeges: "aki éppen hatalmon van és több helyi képviselője lesz, az pluszban sokkal több képviselőt vihet be listán a Parlamentbe. Így lehet 40%-os támogatottságból 2/3 (67%)."

Ehhez képest a fidesz 2014-ben a listás szavatok 43,55%-ának megszerzésével (és ebben nincsenek benne a levében leadott szavazatok) a listás mandátumok 39,78%-át szerezte meg, azaz kevesebb listás mandátumuk van, mint amilyen arányban rájuk szavaztak.

A 2/3-ot tehát nem a "győzteskompenzáció" okozza, hanem az, hogy nincs egy olyan párt, amelyik csak megközelítőleg egy súlycsoportban lenne a fidesszel. Így pedig a fidesz elvitte az egyéni mandátumok több mint 90%-át. Korábban volt két nagyjából hasonló támogatottságú párt, akik között eloszlottak az egyéni helyek, így egyik sem szerezhetett kétharmadot. Azzal, hogy a baloldal szétesett 2010-re, kialakult az a helyzet, amit centrális erőtérnek hívnak: középen van a nagy fidesz, és tőle balra, illetve jobbra egy-egy olyan tömb, amelyik egymással koalícióképtelen, egyedül viszont még egyéni mandátumot sem nagyon tudnak nyerni. Ez az oka a kétharmadnak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.04.07. 09:28:16

@Lászlóné Kun: Hadd mondjam el, hogy annak idején volt népszavazás abban az ügyben, hogy a köztársasági elnököt közvetlenül a nép válassza-e, ami szintén alkotmányos kérdés.
A nép szavazhatott volna magáról az új alkotmányról is, de a Fidesz gyáván megakadályozta.
Szóval igenis lehet szavazni alkotmányos kérdésekről, és ha a nép úgy dönt, akkor igenis meg kell változtatni az alkotmányt.
A probléma csak az, hogy a Fidesz minden eszközzel akadályozza a demokrácia gyakorlását.
Hajrá Momentum! :)

htzsu 2017.04.07. 09:41:26

Elképzelésem sincs, hogy ezen a szelemi szinten hogyan lehetett valaki mostanáig "fidesz-hívő"!

htzsu 2017.04.07. 09:46:41

@Erdőkertesi: ezt a disznóságot Soros miatt művelik, de mindenki másnak ártanak vele!

Lászlóné Kun 2017.04.07. 13:34:33

Gyávaságról szó sincs. Akármilyen színezetű kormány lenne, egyik sem változtatná meg az ellenzék kedvéért az alkotmányt.

Majd módosítják az Alaptörvényt, ha kormányra kerülnek. Addig viszont legyenek türelemmel. :)

Lászlóné Kun 2017.04.07. 13:40:15

@Gabor Jeges:

Ugyanez az előnye meglenne akármelyik pártnak, ha megnyerné a választást, hiszen akkor ők kapnák meg a töredék-szavazatokat. Választást kell nyerni és kész, el kell menni szavazni. Minden más csak rizsa. :)

fordulo_bogyo 2017.04.07. 15:02:53

@Kuviklacz: ????

"@fordulo_bogyo: Gondolom takarítasz."

fordulo_bogyo 2017.04.07. 22:22:44

@Kuviklacz: :-)

Ok, megyek takaritani... azutan mosok... majd fozok is...

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.04.08. 08:38:10

Minden tiszteletem ÜVM-é, de sajna neki is be kell látnia, hogy bármekkora hatalmas végzettsége és szakmai tudása van valakinek, attól még pont olyan szánalmasan gyenge a minimális felfogú képessége a korunkról, a világról, mint a BIRKAMENET soraiban vonulgató segghülye fideszes proliknak.

Mert mit is jelent jogilag és értelmileg, hogy "kormány tisztelő?"
Egy demokratikus államban nem a kormányt kell tisztelni (különösen nem a közpénztolvajoktól hemzsegő kormányt) hanem a törvényeket. De azok közül is csak a demokrácia konform törvényeket. Aztán ezek szerint kellett volna politikai véleményt nyilvánítani 2010 óta. vagy 1990 óta.

Ez meg nem sikerült. Bármennyire sokat és sikerese is kutat ÜVM a szakmai életében, hasonlóan az igazi echte magyarjához, a magánéletében semmit nem kutat a közéletről, csak vonult ő is a jelszót kiadó vezérürü mögött. Felelős érelmiségként! Jaj, anyám szívatnak, stop!

egysmás 2017.04.08. 11:40:57

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: előtte a szci kormányt tsztelte és liberális nevelést nyújtó közintézménybe járatta a gyerekeit és felháborodott a klerikális nyomuláson.

je suis Louis (törölt) 2017.04.08. 13:49:19

@je suis Louis: nekem működik

je suis Louis (törölt) 2017.04.08. 13:50:03

Füles [Göd.HU.EU] 2017.04.10. 09:44:00

@élhetetlen: Véded szegény asszonyt, mert napok óta kapja az ívet. Nekem az az érzésem, hogy nem igazán a személyének szól ez a durva elutasítás, hanem rá vetül a frusztráció...az a frusztráció, hogy van itt x millió ember, aki mindenáron hisz Ovi G.-nek, kerül amibe kerül, ha nem az van, amit a hangos kisebbség akar, akkor felgyújt bármit és nem hatnak rájuk az észérvek. Ok, ez van, minden országban így van ez, az egyszerű nép gyermekét egyszerű szavakkal kell irányítani, kurzusváltás esetén ugyanúgy fognak tapsolni az ellenkezőjének is...na de ha a szellemileg megfelelően bútorozott felső néhány százalék tagja is ugyanígy látja, ugyanígy hat rá, az már elkeserítő...akkor miben lehet reménykedni?

Füles [Göd.HU.EU] 2017.04.10. 09:54:45

@Lászlóné Kun: Nem ugyanazért kellett eladni az állami vállalatokat, mint amiért az állami lakásokat privatizálni, hogy tudniillik a bevétel nem fedezte az infrastruktúra szintentartását sem, nemhogy a fejlesztését? Ahogy az összes privatizációnak az volt az elméleti alapja, hogy forrást, tőkét kell bevonni, különben összeomlik mind. Aztán, hogy a gyakorlatban nem tőkeerős, tapasztalt kézbe kerültek a cégek, hanem a fogalmatlan cimborákéba, az egy másik dolog...attól még az elmélet jó lehetett...

élhetetlen 2017.04.10. 12:23:30

@Füles [Göd.HU.EU]: Nem védeni szándékoztam, csak magyarázom. Tudom, nem nagy különbség.

Szaréliusz Incelus 2021.11.05. 14:34:32

@asebes: nem értesz te semmihez, idióta!
süti beállítások módosítása